0
مشاوران مشکات شرق – نماینده رسمی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در کل کشور – صادر کننده بارکد کالا به صورت ملی و بین المللی

درباره بارکد

درباره بارکد

آیا می دانستید قیمت کالا در بارکد آن ذخیره نمی شود و اکثر بارکدهای مشغول صروصدا در فروشگاه های زنجیره ای صرفا یک عدد را در خود ذخیره کرده اند که به آن عدد GTIN گفته می شود. بارکد، این نوارهای میله ای شگفت آور، که به ظاهر در سادگی کامل با رایانه ها ارتباط برقرار می کنند، چگونه کار می کنند؟

فواصل بین خطوط سیاه برای دستگاه بارکد خوان معنی خواصی دارد. هر فاصله بنا به استانداردی که بارکد با آن تولید شده است معنی متفاوتی دارد. در فروشگاه های زنجیره ای که همگی با بارکدهای GTIN کار می کنند دستگاه بارکدخوان پس از ترجمه بارکد با استاندارد EAN13 صرفا عدد را از دل این نوارهای سیاه و سفید بیرون کشیده و باقی کار را به نرم افزار مالی متصل به انبار فروشگاه زنجیره ای می سپارد.

نرم افزار فروشگاه پس از اتصال به بانک اطلاعاتی عدد خوانده شده توسط دستگاه بارکدخوان را جستجو نموده و اطلاعات مهمی را از جمله قیمت و مشخصات آن محصول را به کاربر نمایش می دهد.

این سوال را زیاد شنیده ام که آیا قیمت در بارکد ذخیره می شود؟ در توضیح بالا روش کار بارکد به صورت خلاصه شرح داده شد. اگر سوالی در ذهن دارید با ما در میان بگذارید.

تلفن ۰۹۳۰۳۰۰۹۰۹۸ خانم ملکی و شماره ۰۹۳۰۱۰۱۰۶۲۶ آقای فتاحی

ایران کد

متولد خیلی وقت پیش هستم

امکان ارسال نظر وجود ندارد.
تلفن ایران کد 09303009098