0
مشاوران مشکات شرق – نماینده رسمی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در کل کشور – صادر کننده بارکد کالا به صورت ملی و بین المللی

معرفی ایران کد

معرفی ایران کد

ایران کد چیست؟

نظام طبقه‌بندی ملّی کالا و شناسه خدمات ایران (ایران کد)، نظامی برای طبقه بندی اطلاعات است، اطلاعاتی که پایه زنجیره تأمین را در حوزه کالا و خدمات تحت کنترل درآورده و به دستگاه های متقاضی اطلاعات استاندارد شده عرضه می نماید. این سامانه اطلاعاتی با استفاده از ابزار خبره طبقه‌ بندی حرفه ای و کدگذاری انواع کالا و خدمات، توانسته زبان مشترک و مفاهیم یکسانی در سطح کشور ایجاد کند و کلیه اطلاعات مهم کالاها و خدمات از قبیل مرجع عرضه‌ کننده، استانداردهای ملی و بین‌المللی، مشخصات فنی و … را ثبت، ذخیره و پس از ساماندهی و منتشر کند. ایران کد چیست؟

تاریخچه ایران کد

ایران‌کد در واقع فرزند سماپل (سیستم مدیریت اطلاعات پایه لجستیک) است، که بیش از ۱۰ سال توسط لجستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدیریت مهندس پاسدار احمد غلامزاده و به منظور سازماندهی اقلام و مدیریت موجودی‌ در انبارهای سپاه در آمادگاه‌های سراسر کشور پیاده‌سازی شده بود، این سامانه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ برای طبقه‌بندی کالاهای موجود در چرخه کالای کشور شروع کرد.

با توجه به تنوع اقلام موجود در سطح ملی و نیازهای اطلاعاتی متفاوت در این حوزه، از نظام‌های طبقه‌بندی خاص که در صنایع مختلف به‌کار گرفته شده بود، نظام فعلی ملی طبقه‌بندی و کدگذاری کالا و خدمات کشور شکل گرفت. ایران‌کد، نظامی مبتنی بر اصول علمی طبقه‌بندی و توصیف کالاست که به صورت تجربی و با هدفی بزرگ برای شناسایی کالاها و خدمات کشور شکل گرفته است.

اهداف ایران کد

  • تولید و مدیریت زبانی مشترک و ساده برای شناسایی اقلام.
  • افزایش سرعت و اطمینان در تبادل اطلاعات محصولات و دسترسی به آن.
  • فراهم آوردن آمار و اطلاعات لازم جهت تصمیم‏گیری، برنامه‏ ریزی و سیاست‏گذاری.
  • کمک به ایجاد سامانه اطلاع ‏رسانی یکپارچه در سطح ملّی مانند شبکه اطلاع ‏رسانی بازرگانی.
  • افزایش سرعت در طراحی سیستم های طبقه‏ بندی و کدگذاری، برای سازمان‏ها و شرکتهایی که حتی در آینده شکل می گیرند.
  • جلوگیری از موازی کاری در تهیه و ثبت اطلاعات مشابه.

ایران کد

متولد خیلی وقت پیش هستم

امکان ارسال نظر وجود ندارد.
تلفن ایران کد 09303009098